1177 Vårdguiden

1177 Vårdguiden är en dygnet runt-öppen tjänst från Sveriges landsting och regioner med information och tjänster för din hälsa och vård. Ring 1177 för sjukvårdsrådgivning eller besök 1177.se.

Här är du välkommen att ställa en anonym fråga som gäller din egna eller en närståendes hälsa. Du kan också fråga om vilken vård och behandling du kan få och vilka regler som gäller.

När du ställt din fråga får du ett kontrollnummer. Det måste du spara för att kunna läsa ditt svar. Om du lämnar din mejladress får du ditt kontrollnummer skickat till dig. Du blir också meddelad när din fråga är besvarad. Ingen kan se din mejladress, varken vi som jobbar med frågorna eller någon annan. Du får svar inom sju dagar, men oftast snabbare. Om du är sjuk och behöver få ett snabbt svar ska du istället ringa sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177. Om du behöver akut hjälp, ring 112. Vi ger dig information och råd, vad du bör tänka på, vad du kan göra eller vart du ska vända dig. Men vi ställer inga diagnoser.