PAREs kongress i Dublin 2015-04-24--26

PARE står för People with Arthritis/Rheumatism in Europe och är patientorganisationen inom EULAR, den europeiska samarbetsorganisationen för påverkansarbete och informationsspridning i reumatiska frågor. Nu kan du följa den webbsända kongressen "live" via deras hemsida.

På den årliga internatella PARE/EULAR konferens. På PARE samlas alla patientorganisationer inom reumatologins område två gånger per år och diskuterar viktiga strategiska framtidsfrågor. En viktig fråga denna gång var de så kallade Biosimilarer,  som är nya biologiska läkemdel som liknar de vi har idag med som inte kan kallas för generika.

Få insikt i frågeställningar om patienten i centrum, utveckling av nya e-hälsotjänster och mycket mer. På EULARs hemsida hittar du länkar till de olika webbsända avsnitten av kongressen.

OBS! Hemsidan är på engelska, liksom även allt innehåll i webbsändningen.