Anne Carlsson på EULAR 2015. Bild: Samuel Lagercrantz/Dagens Medicin

Dagens Medicin träffade Anne Carlsson på EULAR

#EULAR2015  En delegation från Reumatikerförbundet har närvarat och deltagit vid årets reumatologikongress EULAR i Rom. Dagens Medicin träffade ordförande Anne Carlsson för en pratstund om kongressen.

Reumatikerförbundet ingår i EULAR och närvarar vid den årliga stora internationella kongressen för reumatologi - EULAR. I år har bland annat Anne Carlsson berättat om Reumatikerförbundets tjänst Hälsoportalen, och Beryl Svanberg har deltagit i en diskussion om bland annat ehälso-tjänster. Reumatikerförbundet berättade också på en poster om det påverkansarbete man bedriver i Almedalen.

När Dagens Medicin samtalar med Anne Carlsson så tycker hon att det varit bra med de inslag om reumatism hos barn som varit vid årets kongress. De reumatiska systemsjukdomarna fick också mer utrymme i år.
Anne kom också med rekflektionen att trots att vi här i Sverige upplever att mycket inte är så bra så visar det sig på kongressen att vi i Sverige faktiskt har kommit ganska långt i vårt arbete.

Läs om samtalet med Anne Carlsson på Dagens Medicins webbplats här