Enkät vill undersöka intresse kring mätredskap för greppstyrka

Reumatikerdistriktet Skåne fick ta del av en förfrågan från två studenter som önskar att personer drabbade av reumatism i händerna skulle vilja besvara en enkät om ett projekt de håller på med. De önskar kunna ta fram ett mätredskap för greppstyrka.

"

Vi är två studenter som just nu håller på med examensarbete på Högskolan i Halmstad. Vi studerar Biomekanik med inriktning på människan. Detta har resulterat i ett projekt som går ut på att ta fram ett enkelt och anpassat mätredskap för personer drabbade med reumatism i händerna som man ska kunna använda för att mäta greppstyrkan i hemmet efter en periods rehabilitering. Tanken är att produkten ska bidra till att personen som är i ett rehabiliteringsskede lätt ska kunna ta del av sina resultat och att tidigt kunna se en förändring, så att anpassningar och korrigeringar kan göras ifall ej önskade resultat nås. Med denna enkät vill vi se hur intresset ser ut för en produkt som denna och vi hade uppskattat om ni vill ge tre minuter av er tid för att svara på enkäten, er feedback är viktigt!

Vänliga hälsningar Mikael & Henrik

"

Om du vill hjälpa dessa studenter med deras arbete så kan du besvara deras enkät.

Enkäten hittar du här: http://www.enkät.se/survey.php?pid=18003&mpid=0aeab5c32dd00fbb697c7f56631bfd44