ontilederna.nu är en webbplats för screening av lederna

Håll koll på dina leder - med e-tjänsten "Ont i lederna?"

Upplever du besvär från dina leder, eller är du i riskzonen att få ledsjukdom exempelvis genetiskt? För att du tidigare ska söka och få rätt vård så finns det en e-tjänst som heter "Ont i lederna".

E-tjänsten "Ont i lederna" är en webbplats som är till för att patienter skall kunna göra en så kallad screening av sina leder. En speciell webbplats skall ge dig vägledning inom hälso- och sjukvården så du kan få diagnos snabbare och tidigare få rätt behandling. På webbplatsen får du göra ett test, som tar cirka fem minuter att göra.
Testet ställer inte någon diagnos utan ger information om dina leders tillstånd, och informationen kan tas med till läkare vid ett framtida besök.

Webbplatsen fungerar bra både för mobiltelefon, surfplatta och vanlig dator eftersom den anpassas automatiskt.
I mobiltelefon och surfplatta kan man lägga till en genväg på sin hemskärm, och den fungerar då som en liten app.
Du hittar webbplatsen på adressen www.ontilederna.nu eller via Vårdguiden 1177.se