Jojnts - en digital fortsättning på artrosskolan

Vill du vara med och prova en app med information och träningsövningar för personer med ledbesvär eller artros?

Appen har utvecklats av företaget Jojnts och är tänkt att vara en fortsättning på artrosskolan inom BOA-konceptet. Med hjälp av en digital fysioterapeut får du ett program med övningar för att fortsätta den träning du påbörjat i artrosskolan. Det går också bra att testa Jojnts även om du inte gått en artrosskola. Du får också repetera teori som gör det lättare att leva med artros. Det finns dessutom möjlighet att prata direkt med en fysioterapeut över internet.

Övningarna och undervisningen har utformats av docent Carina Thorstensson och professor Leif Dahlberg i samarbete med Lunds universitet och är baserade på vetenskaplig forskning.

För att vara med och kostnadsfritt prova Jojnts kan du anmäla dig på jojnts.com, senast den 31 december. Du behöver fylla i ditt namn, epostadress samt vårdcentral där du har gått i artrosskola (inget krav).