Klimatvård på Gran Canaria med Welltours

Information om behandlingar i varmare klimat, om klimatvårdsresa till Gran Canaria med företaget Welltours. Man har dragit igång ett särskilt aktivitetsprogram anpassat för reumatiker och fibromyalgipatienter.

Från företaget Welltours som arbetar med wellness på Gran Canaria (klimatvård) kommer ett speciellt erbjudande till Reumatikerförbundets medlemmar.

Från och med i höst (september)har företaget Welltours, ihop med hotellkedjan och hotellet de alltid bor på, Servatur Terrazamar, ett specialanpassat program just för Reumatikerpatienter och fibromyalgipatienter med 10 st. olika aktiviteter på hotellet som kommer ingå i ett boende på hotellet (2 veckors boende på hotell Terrazamar eller Sun Suite i Puerto Rico, Gran Canaria), som exempelvis:

• Vattengymnastik morgon som kväll.
  • Gruppträning på stranden morgon som kväll.
  • Yoga på stranden morgon som kväll.
  • Massage.
  • Led å muskelrörlighet i bassäng.
  • Fri tillgång till vår nyrenoverade träningsstudio.
  • Turer, promenader i grupp.
  • Sociala sammankomster och många andra aktiviteter.

Det finns inget måste eller tvång till att deltaga i aktiviteterna utan man är med på de aktiviteter man gillar och orkar vara med på, alla deltar efter egen förmåga och vad dagsformen tillåter.

Priset är 625 euro/per person för 2 veckors boende på hotell Terrazamar eller Sun Suite och då ingår även aktivitetsprogrammet med de 10st olika aktiviteterna som man kan läsa än mera om på företagets hemsida welltours.se .

Företaget tar både emot privatpersoner och grupper, föreningar och organisationer på resan och max. deltagare per grupp är 30st.

Kontaktperson: Andreas Törnstrand, vd Welltours

E-post: