Medicininstruktioner

Apoteket AB har ingått samarbete med Medicininstruktioner Sverige AB som driver samlingsportalen medicininstruktioner.se.

Tjänsten är kostnadsfri och vänder sig till patienter på förskriven behandling, apoteks- och sjukvårdspersonal, med målsättning att främja säkrare läkemedelsanvändning och öka följsamhet vid läkemedelsbehandling. Samarbetet innebär att Apoteket AB kan erbjuda en utökad service till sina receptkunder då instruktionsfilmerna finns tillgängliga på företagets webbplats.

Genom samarbetet når medicininstruktioner.se fler patientgrupper, läkemedelsbolagen når ut med korrekta instruktioner om sina läkemedel och apotekspersonalen får ytterligare stöd i sitt rådgivningsarbete. Informationskort för Apoteket AB kommer att produceras för att distribueras till de enskilda apoteken i syfte att användas i mötet med kunder som hämtar ut receptbelagda mediciner.

För patienten – apotekens receptkunder – innebär tillgången till tydliga och lättillgängliga instruktionsfilmer en trygghet som kan öka motivationen att fullfölja behandlingen. Användarinstruktionernas syfte är att hjälpa dig att ta din medicin på rätt sätt. Det är viktigt att du vet hur du ska göra så att den behandling din läkare ordinerat kan följas.

Titta gärna på medicininstruktioner.se

Vill du se medicininstruktioner.se i din mobil skriv in denna adress i din telefon: mobil.medicininstruktioner.se