Psoriasis och stress

Stress är ett ämne som stötts och blötts under årtionden, som tur är, för idag vet vi att det finns många samband mellan stress och Psoriasis-sjukdom.

Stress är ett stort och omfattande ämne som under de senaste årtiondena tagit allt större plats i vårt liv, både privat och i arbetet. Många är de böcker som har skrivits om stress och självkänsla, självhjälp och behandlingsmetoder som exempelvis kognitiv beteendeterapi (KBT). Vissa är enbart inriktade på stresshanteringsmetoder, medan andra också vill öka din kunskap kring vad stress egentligen är.
Det kan vara stressande att hinna ta hand om sig själv och att inte kunna göra det man vill. Vi vill bidra till din kunskap och uppmuntra om du känner behov av att göra en förändring - men till syvende och sist är det ändå du själv som måste bestämma dig för vilka förändringar du behöver göra.

Se en kort film om stress här.

Läs mer om detta här.

Källa: Psoriasisförbundet