Reumatikerförbundet

Reumatikerförbundet flyttar till nya lokaler

I år fyller Reumatikerförbundet 70 år och i samband med detta har det pågått ett arbete för att effektivisera och modernisera förbundets verksamhet, därför lämnar Reumatikerförbundet i april 2016 sin gamla lokal för nya fina sådana i Hagastaden, Stockholm.

Reumatikerförbundet fyller 70 år och firar detta med en effektivisering och modernisering av sitt huvudkontor genom en flytt till Life Science-klustret i Hagastaden, Stockholm. Reumatikerförbundet flyttar i april 2016 in i sina nya lokaler som är på 743 kvadratmeter och ligger på Hälsingegatan 43 i Stockholm.

- Att få fira Reumatikerförbundets 70-års jubileum med en flytt till effektiva lokaler i en fastighet med mycket historia och karaktär och som är bättre anpassade efter vår verksamhet känns mycket inspirerande. Att vi nu även kommer vara verksamma i Life Science-klustret i Hagastaden är helt rätt för vår verksamhet, säger Leif Salmonsson, generalsekretare för Reumatikerförbundet.

- Hagastaden är en arena för Life Science och vi är därför glada över att Reumatikerförbundet har valt att etablera sig i vårt (fastighets)bestånd just här. Reumatikerförbundet är ett väletablerat förbund som med ett fokus på reumatiska sjukdomar och ett stort antal medlemmar kommer att bli en del av och stärka det Life Science-kluster som just nu växer fram i Hagastaden, säger Camilla Lemnell, marknadsområdeschef Atrium-Ljungberg AB.

- Det är mycket glädjande att i samband med Jubileumsåret kunnat hitta en lösning av nya lokaler för Reumatikerförbundet som bidrar till att man kan bedriva sin verkamhet med stöd till sina medlemmar på ett effektivt sätt, säger Hanna Eeriksson, Associate, Occupier Services på Cushman & Wakefield - som varit rådgivare i hela arbetet från planering till avveckling av gamla lokalen.