Selena Gomez karriär på paus under behandling mot SLE

Den unge skådespelaren Selena Gomez tycktes ha en strålande karriär, fram tills för en tid sedan då hon plötsligt blev som osynlig. Nu avslöjar hon att det berodde på cellgiftsbehandling mot SLE.

Skådespelaren Selena Gomez är ett av de mest kända namnen idag. Många känner igen henne som världskänd filmstjärna, och för hennes relation med en världskänd ung sångare. Men inte många vet något om att hon nyligen behandlats för den reumatiska autoimmuna systemsjukdomen Systemisk lupus erythematosus (SLE)/Lupus.

Listan över välkända filmproduktioner som den nu 23 åriga skådespelaren medverkat i är lång. Hennes långa karriär ända sedan som liten har gått strålande. Därför väckte det undran när hon för en tid sedan plötsligt verkade helt försvunnen ur rampljuset. Ingen tycktes veta varför och spekulationerna var många. Men nu har Selena själv trätt fram och i en intervju med tidningen Billboard nyligen berättat vad det berodde på, och ingen kunde väl ha anat att det skulle handla om att hon genomgått cellgiftsbehandling för en reumatisk systemsjukdom, men så var det.

Hela intervjun går att läsa i Billboard i butiker den 17 oktober. Den går också att läsa på webben här. (på Engelska)

Källa: VG.no och Billboard.com