Skånevård KRYH testar tidbokning online för vårdcentraler

Går du till en vårdcentral i området Kristianstad - Hässleholm - Ystad? Då finns det en möjlighet att du nästa gång kommer att kunna boka tid för ditt besök via Internet.

Ett flertal av vårdcentralerna i vårdförvaltningsområdet "Skånevård KRYH" kommer från och med november 2015 att erbjuda möjligheten att boka tid för besök online. Bokning online startar parallelt med bokning på telefon. Besökstider kommer fördelas jämnt mellan de som bokar online och de som bokar via telefon, eftersom många fortfarande inte använder dator, och det skulle kunna bli en ojämlik fördelning av besökstider när de som bokar online kan lägga beslag på alla de "bästa" tiderna.
Projektet gäller endast de offentligt finansierade vårdcentralerna inom förvaltningsområdet KRYH, det vill säga Kristianstad, Ystad och Hässleholm.

Vad är Skånevård KRYH?
Sjukvården i Region Skåne är uppdelad på tre stycken förvaltningsområden:

• Skånevård Sund - ansvarar för bland annat Helsingborg, Ängelholm, och Trelleborg
  • Skånevård KRYH - ansvarar för bland annat Kristianstad, Ystad, och Hässleholm
  • Skånevård SUS - ansvarar för bland annat Lund, och Malmö