Skrapa Atroslotten. Vinn rätt diagnos.

Brukar du ha ont i kroppen när du vaknar? Är du stel i en axel, höft eller knä?. Då är risken stor att du har artros.

Då kan du behöva en rejäl portion tur för att få rätt hjälp. Kunskapen om artros är låg, trots att ungefär var fjärde vuxen är drabbad. Det kan vara svårt att få rätt diagnos och ännu svårare att få rätt behandling. Du kan göra mycket för att minska smärtan. Om du får rätt hjälp från början. Som medlem hos oss lär du dig mer om din artros. Dels genom vår samlade kunskap. Dels genom att möta andra som är i din situation. Då är du bättre förberedd när du möter vården. Dessutom har vi större chans att påverka sjukvården, ju fler vi blir. Välkommen som medlem du också!

Reumatikerförbundet

Läs om artros här

• 4 år sedan Permalänk

Lösningen är enkel: Lev på rätt sätt. Motionera lagomt. Ät den matsammansättningen du är skapt för. Vistas i den miljön du anpassades till som människa. Inom ett halvt år är du kvitt din artros och slipper smärtorna och hettan i bl.a dina knän vid ansträngnin. Du backar lätt 10 år i din kroppsvitalitet. Komplettera detta med PEMF terapi så är lyckan gjord. Har haft artros sedan slutet av 80-talet så tala om erfarenhet. Grattis till er som vågar försöka !

• 4 år sedan Permalänk

Hej Moses! Jag är mycket intresserad av kostbiten. Kan du berätta vilket spår det är du förespråkar som "den du är skapt för"!? Med vänlig hälsning, Åsa

• 4 år sedan Permalänk

Studera kostsammansättningen innan människan började odla och därmed kom in i kolhydratsamhället för vi är inte skapta för det. Studera även dagens mineraltillgång när grödorna är besprutade så bakterierna som frigör mineralerna till växterna du äter inte finns och marken i övrigt är mineralurlakad. Kosttillskotten är ett måste idag - tyvärr. Vi är skapta för fet/protein/kolhydrater (60/30/10/ kost. Min livsvitalitet ökar varje dag - i samma takt som åldern. Hoppas alla får uppleva detta ! Hälsningar / Moses