Reumatoid artrit (RA) kan berättiga till medicinsk fotvård

Från och med årsskiftet kan fotproblem orsakade av bland annat Reumatoid artrit - RA (ledgångsreumatism) komma att berättiga till medicinsk fotvård i Region Skåne, det uppger Kristianstadbladet, men det kräver remiss.

Har du blivit nekad fotvård?

Personer sökes till en artikel i Reumatikervärlden, som behöver medicinsk fotvård, men som har blivit nekad detta av sitt landsting.

Doktor Mikael Sandström svarar på frågor om fötter!

Fötterna är den kroppsdel som vi ofta lägger ner minst tid på. Att ta hand om sina fötter borde vara en självklarhet för alla. Många människor och framförallt män glömmer ofta bort sina fötter och uppmärksammar dem först de börjar värka eller när det är dags för att plocka fram sommarsandalerna. Problem med fötterna?

Medicinsk fotvård.

Utökad satsning på medicinsk fotvård.