Glöm inte sömnen, priotera inte bort den.

Allt fler sover alllt sämre. Sömnproblem är tyvärr ett ökande problem. Många människor är stressade och uppe i varv i dagens samhälle och det påverkar ju såklart sömnen.

Några råd om din sömn

Alla har svårt att sova ibland, och det är inte farligt för kroppen att sova för lite enstaka nätter. Men är det svårt att sova generellt, är det bra att se över vad man kan göra åt situationen själv och vad man kan behöva hjälp med.

Nya vanor!

Att bryta invanda mönster kan kännas väldigt svårt, men ta en sak i taget så blir det lättare.

Sömnen viktigast för att klara av stress

En intressant artikel via Vetenskap och Hälsa som handlar stress. Frida Eek är docent inom epidemiologi och legitimerad sjukgymnast som forskat i ämnet. Att mäta stress är komplext, men i de projekt Frida Eek varit med i använde man självskattning och mätning av stresshormoner - och själv har hon lagt till mätning av testosteron.

Stress och sömn

Sömn är ett grundläggande behov för oss människor för att vi skall kunna fungera normalt. Om man utsätts mycket för skadlig stress kan det påverka sömnen.

God natt och sov riktigt, riktigt gott.

Tips för dig som har problem med sömnen.

Den viktiga sömnen