Stressad livsstil

Alla vardagskvällar är planerade och helgerna är fulltecknade av aktiviteter. Känslan av stress känns överväldigad.

Vi vill helst tro att vi kontrollerar allt vi gör, tänker och känner.

Vissa personer trivs med ett högt tempo och en hektisk livsstil men om man får känslan av att livet är innehållslöst kan man behöva frigöra tid till sig själv. Man håller bort allvarliga känslor och förlorar djupet i livet när allt är schemalag. Då behöver man verkligen sätta sig ner och fundera på vad man själv vill istället för det man tror förväntas av en.

Tips:

• Sätt dig ner och fundera på vad det är som du själv vill och inte vad du tror förväntas av dig.
  • I många fall är du din egen fiende, de största kraven kommer oftast från dig själv. Sänk kraven.
  • Om möjligt håll ett par kvällar i veckan fria. Möjligheten att vara spontan med vänner och familj kan skapa en djupare och bättre relationer.
  • Ge dig tid att reflektera och analysera. Att du rusar igenom livet är kanske inte det du innerst inne vill.
  • Glöm inte att det är faktiskt helt okej att inte vara på topp hela tiden. Att du kan känna dig lite nere och låg är helt normalt, så känner vi oss alla då och då.