Liten ordbok

Vad betyder dessa ord som används i social medier:

Appar

App är kort för mobilapplikation och syftar på ett litet program som hämtas ner till smarta mobiltelefoner eller surfplattor. Apparna gör att du har direkttillgång till sidorna direkt i din mobil , så därför kan du alltid vara uppkopplad och kolla på vad som händer just nu och du är inte beroende av att vara vid en stationär dator.

Blogg

Ordet blogg kommer som en förkortning ur ordet webb-log, en journal eller dagbok på internet.

Flöde

När man pratar om flödet i sociala medier kan man likställa det med förstasida, där presenteras de nyaste aktiviteterna och händelserna bland användarna.

Hashtag

En hashtag är samma som symbolen # (finns på siffran 3) och den används till att sätta en märkning, ämne eller kategori på inlägg i sociala medier.

Community

En möteplats på internet där användarna kan interagera med varandra.