internetmuseumet visas internets historia i Sverige. Museet består av en digital tidslinje med ett hundratal punkter där ljud, bild, film, text, intervjuver och fakta blandas.

Internetmuseum

När man går in på det nyöppnade www.internetmuseum.se hör något välbekant för medborgare kanske lite till åren komna. Ljudet av två knastrande modem som söker kontakt med varandra. Den e-nostalgiskt lagde har mycket att hämta på Internetmuseumet, som har skapats av Stiftelsen för internetinfrastruktur (.SE), en oberoende allmännyttig organisation som verkar för positiv utveckling av internet i Sverige och som ansvarar för toppdomänerna .se och .nu. Med KOM-systemet 1978 kan för första gången svenskar koppla upp sig mot en dator och skriva till varandra i så kallade "möten". Annars togs det första mejlet i Sverige emot 1983.

Källa: .SE