Tidningen Horizont från Bristol-Myers Squibb

Bristol-Myers Squibb lanserar sin nya tidning Horizont som syftar till att belysa viktiga ämnen inom läkemedelsområdet på ett nyanserat och balanserat sätt, väcka tankar samt stimulera till dialog. Varje nummer kommer att kretsa kring ett högaktuellt ämne.

Den snabba utvecklingen inom en rad sjukdomsområden ställer dock höga kunskapskrav på sjukvårdspersonal men även andra aktörer inom vården. Därmed är det viktigt att kunskap kring immunonkologi, samt andra sjukdomar med stora medicinska behov, sprids tidigt och på ett balanserat sätt. Horizont hoppas kunna bidra med relevanta kunskaps- och diskussionsunderlag till vården, beslutsfattare, politiker och läkemedelsindustrin för att uppnå största möjliga patientnytta. Det aktuella temat kommer att belysas ur olika perspektiv, via intervjuer och artiklar med patienter, sjukvårdspersonal, beslutsfattare samt ledande namn inom forskningen.

kommer framöver nå beslutsfattare, sjukvårdspersonal och övriga intressenter via utskick två gånger om året. Då Horizont strävar efter att vara tillgänglig för alla intresserade målgrupper kan patientföreningar, intresseorganisationer, patienter och anhöriga ta del av tidningen digitalt (www.bms.se/horizont) på sin dator, surfplatta eller mobiltelefon.

Läs senaste numret om Lungcancer digitalt här och som pdf här

Läs nummer 3 om Förmaksflimmer här och som pdf

Läs nummer 2 om Hepatit C här