Tidskriften Aktuellt om vetenskap och hälsa

Populärvetenskapligt om medicinsk forskning. Titta gärna in på webbplatsen Aktuellt om vetenskap och hälsa här.

Tidskriften Aktuellt om vetenskap och hälsa ges ut av Medicinska fakulteten vid Lunds universitet och Skånes universitetssjukvård, Medicinsk service/Labmedicin, Skånevård Sund samt Skånevård Kryh vid Region Skåne.

Den ger saklig information om aktuell forskning inom hälsoområdet. Ambitionen är att Aktuellt om vetenskap och hälsa ska fungera som en kontinuerlig och långsiktig källa till information och forskarkontakter för alla som är intresserade av området. Aktuellt om vetenskap och hälsa är tematisk och kommer ut två gånger per år i en upplaga på cirka 10 000 exemplar.

Tidskriften kan laddas ner som pdf här