Arbetsgrupper

Medicinpolitiska gruppen (MP-gruppen)

Mona Korths-Nordén (s-k)
Britt-Marie Larsson, Kerstin Lövgren, Eva Ragnarsdotter, Mona Apell och Christer Hugoson.

Gruppens uppgift är att ta upp olika frågeställningar med rehabiliterings- inriktning, formulera frågor inför politikerträffar, bevaka beslut på regionnivå, hålla sig underrättad om medicinska framsteg och bevaka övriga sjukvårdsfrågor.

Aktivitetsgruppen
Anita Bryniel (s-k) Kerstin Lövgren, Ulla Haraldsson och Mona Apell.

Gruppen har tillkommit genom sammanslagning av f.d. Studiekommittén, Diagnosgruppen och Aktivitets- och Hjälpmedelskommittén.
Gruppens uppgifter är att bevaka kurser och ordna kurser i bl a ABF Skånes regi samt hålla informationsmöten med olika funktionärer i föreningarna. Man ska även planera och organisera större möten med information om de reumatiska sjukdomarna. Målgruppen kan skifta och omfatta både allmänhet, politiker, sjukvårdspersonal inom såväl öppen som sluten vård, hemtjänst, försäkringskassa m fl. Kommittén har även till till uppgift att bevaka hjälpmedelsfrågor. Även andra större möten planeras av gruppen.

IT-gruppen

Kerstin Lövgren (s-k) och Mona Apell
Gruppens uppgift är att hålla webbsidan och Facebook uppdaterade.

Press- och informationsgruppen
Kerstin Lövgren, 070 - 731 88 88

Kontaktperson med arbetsgruppen Unga Reumatiker i Skåne:
Vakant

Webbansvarig