Medlemsskap

Medlemsskap i Reumatikerförbundet.
Som medlem får du kunskap, tips och möjlighet att utbyta erfarenheter.

Ditt medlemskap i Reumatikerförbundet gör skillnad

Medlemsavgift/Autogiro
Antal personer per hushåll Årsavgift Autogiro
En person 250 kronor 21 kronor
Två personer 350 kronor 29 kronor
Tre personer eller flera 400 kronor 34 kronor

Registrera ditt medlemskap, klicka här.

Medlemsrabatter och förmåner, klicka här.

Genom ditt medlemskap i Reumatikerförbundet blir du en del av en stark och inflytelserik organisation. Med cirka 50 000 medlemmar får vi gehör för de frågor som vi driver.
Ditt medlemskap är en garanti för att de frågor som är viktiga för reumatikerna inte glöms bort av politiker och beslutsfattare.
Förutom att ditt medlemskap är ett sätt för dig att garantera att det finns ett engagerade människor som driver dina frågor får du dessutom tillgång till en mängd förmåner och rabatter.

Avgiften är 250 kronor per år (för ensamhushåll) och gäller från januari till december. Är ni fler i hushållet som vill bli medlemmar så får ni rabatt:

• 350 kr för tvåpersoners hushåll
  • 400 kr för tre eller fler personer i hushållet.

Nu kan du vara medlem i din lokala reumatikerförening som fullvärdig medlem.
Du kan delta i den lokala föreningens aktiviteter och möten, där du bor. Du har samma rättigheter och skyldigheter som alla andra föreningsmedlemmar.
Du får också vara med i besluten, påverka och du är också valbar till förtroendeuppdrag.
Enligt beslut på förbundsstämman 2010 och det finns nu inskrivet i stadgarna, behöver den som önskar vara medlem i mer än en förening endast betala 98 kronor för varje tillkommande medlemskap.  Den som anmält att den vill vara medlem i ytterligare en Reumatikerförening får från Reumatikerförbundet en separat faktura för medlemskap i Reumatikerförening nr 2.
Medlemsavgiften ska således alltid inbetalas till Reumatikerförbundet.

Olycksfallsförsäkring som omfattar dina resor till och från arrangemang anordnade av reumatikerföreningen ingår.
Du är även försäkrad under den tid du deltar i arrangemanget.