Elin Gustafsson kommunalråd, Lund, Anna-Lena Hogerud, Lund regionråd och ordförande för hälso- och sjukvårdsnämnden och Tove Klette .

Kommunala handikapprådet KHR 2014-11-20

Kommunala handikapprådet är ett råd för samråd och ömsesidig information på kommunnivå mellan kommunens politiker och företrädare för handikapporganisationer. Kommunen skall i handikapprådet informera om sin verksamhet, om planerade förändringar samt av resultat av olika åtgärder som har eller kan få aktualitet för funktionshindrade.

Möte för ombud i Kommunala Handikapprådet KHR

Tid: Torsdagen den 20 november kl 18.00

Plats: Distriktets lokaler Skiffervägen 20, Lund

Reumatikerdistriktet i Skåne inbjuder till en gemensam träff för föreningarnas KHR-ombud inkl. ersättare och andra intresserade.

Träffen äger rum enligt nedanstående:

Datum:    Torsdagen den 20 november 2014
             Tid:          Kl 18.00-20.00 (fika kl. 17.30)
             Plats:       Reumatikerdistriktet lokal på Skiffervägen 20

* Samling med fika.

* Ny information angående förra årets frågeställningar,
Anna-Lena Hogerud, Lund regionråd och ordförande för hälso- och sjukvårdsnämnden, Elin Gustafsson, kommunalråd och Tove Klette,
alla från Lunds kommun
.

* Övriga frågor från deltagarna och önskemål om ämne för kommande möte
.

Se video