Reumatikerdistriktets ordförande Kerstin L.

Informationsdag om artros Jubileumsaktivitet 2015-11-23

Informationsdag om artros i Centralblockets foajé på Skånes universitetssjukhus (SUS) Lund, den 23 november.

Minnesanteckningar

I samband med att Reumatikerförbundets officiella födelsedag inföll måndagen den 23 november 2015, arrangerades en Informationsdag om Artros. Representanter från Reumatikerdistriktet Skåne deltog tillsammans med representanter från Reumatikerföreningarna Malmö, Lundabygden, och Mellanskåne, samt Riksföreningen Småkärlsvaskuliter.
Informationsbord ställdes upp i Centralblockets foajé på Skånes Universitetssjukhus (SUS) Lund, mellan klockan 09.00 - 13.00 . Det var många som passade på att få en påse med information om Artros men även andra reumatiska diagnoser. Informationen fick de med sig i de fina "jubileumspåsarna" Reumatikerförbundet använt under Jubileumsåret. Några besökare var medlemmar, andra sökte information om reumatiska diagnoser som Artros.
Det var trevligt att få berätta om vårt fina förbund som fyller 70 år, och som är Sveriges största och troligen viktigaste patientförening. Många känner inte till att Artros faktisk kan räknas till de reumatiska sjukdomarna, vilket visar att det är viktigt att informationen kommer ut till allmänheten som exempelvis nu under Jubileumsåret.