Gullan Persson, ordförande Reumatikerföreningen Österlen, hälsar välkommen.

Reumatikerföreningen Österlen Jubileumsfest 2015-10-21

Reumatikerföreningen Österlen anordnade en Jubileumsfest med anledning av att Reumatikerförbundet fyller 70 år på Allaktivitetshuset, Gärsnäs.

Minnesanteckningar

Reumatikerföreningen Österlen firade Reumatikerförbundets 70-års Jubileum med stor pompa och ståt, god mat och dryck, Jubileumstårta, och massor av musik med Wizex. Vilken fest det blev, så skall ett Jubileum firas!

Reumatikerföreningen Österlens ordförande Gullan Persson hälsade alla välkomna, och vägledde oss igenom kvällens fest. Sedan serverades god mat, följt av underhållning med massor av musik från 1940-talet fram till idag, framfört av Anna Sköld och Erik Ivarsson från Wizex orkester. Kaffe och Jubileumstårta serverades. Många fina sponsrade priser från lotteriet delades ut. Sist sjöng alla närvarande Reumatikerförbundets jubileumslåt "Tillsammans" och Gullan tackade föreningens Festkommité och alla 92 närvarande för en otroligt lyckad fest.

För Reumatikerdistriktet Skåne deltog ledamöterna Ann-Marie T. och Leif S, som hade fått en särskild inbjudan av Reumatikerföreningen Österlen att närvara.