Susanne Ahlkvist från Reumatikerförbundet, ledamot i förbundsstyrelsen. Foto: A-M T

Föreningskonferens 2016-09-08

Torsdagen den 8 september var representanter från Reumatikerdistriktet Skåne inbjudna till en Föreningskonferens som hölls på Ekebacken i Markaryd.

Kicki Fjellström, Susanne Ahlkvist och Annika Sjöberg hade kommit ner från Förbundet och höll i dagens program. Reumatikerdistriktet Kronoberg stod som värd.

Vid föreningskonferensen behandlades Reumatikerförbundets långsiktiga verksamhetsplan för år 2017 - 2021 vilken hade antagits vid Förbundstämman i juli 2016, och sedan arbetades det med materialet i form av grupparbete med redovisning. Konferensen varade från 10.30(11.00) - 17.30. Det serverades både lunch och kaffe med tilltugg.
Konferensen var den första av totalt 8 stycken som hålls i landet nu i år. Meningen är att samtliga reumatikerdistrikt och föreningar i landet skall få information om och diskutera processen där verksamhetsplanen togs fram. Utöver det fick man också material att ta med sig hem till sin egen styrelse, för att på egen hemmaplan kunna se att den egna verksamheten är i linje med denna verksamhetsplan.

Innan dagen avslutades gick Reumatikerförbundets kommunikationschef Annika Sjöberg kort igenom den nya webbsidan som Reumatikerförbundet nu har byggt om lanserat.
Hon kunde även berätta att det inom kort kommer kunna ges en utbildning för alla landets reumatikerföreningar i en omarbetad version av studiecirkelmaterialet "Av egen kraft".

Text och foto: A-M T